GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA W KIJACH ROK SZKOLNY 2023/2024
mgr Adam Dziewiątka
PONIEDZIAŁEK
w godzinach 8.00 – 8.45
PIĄTEK
w godzinach:
9.50 – 10.35
10.45 – 11.30
mgr Izabela Borkowska-Gębka
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA
SZKOŁA PODSTAWOWA W KIJACH ROK SZKOLNY 2023/2024
mgr Sylwia Kaczmarek
PONIEDZIAŁEK
w godzinach 8.00 – 14.00
PIĄTEK
w godzinach 9.00 – 12.00
Pedagog i psycholog szkolny pomaga w rozwiązywaniu problemów i trudnych sytuacji. Uczniowie, nauczyciele i rodzice mogą zwrócić się do pedagoga i psychologa po pomoc i wsparcie w różnych sprawach: porozmawiać o problemach, rozwiać wątpliwości i uzyskać poradę lub informację gdzie szukać dalszej pomocy.
Zadania pedagoga i psychologa szkolnego:
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
Współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli dla uczniów niepełnosprawnych.
Udzielania różnych form pomocy pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki.
Koordynacji prac z zakresu orientacji zawodowej.
Organizacja nauczania indywidualnego i pomocy rodzinom zastępczym.
Działania na rzecz zorganizowanej opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zadania, o których mowa są realizowane we współpracy z:
Rodzicami.
Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół.
Nauczycielami i pracownikami innych szkół.
Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną.
Poradniami Specjalistycznymi.
Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
Zajęcia integracyjne (realizowane na obozach integracyjnych oraz w ramach zajęć w szkole),
Zajęcia profilaktyczne (dotyczące nikotynizmu, alkoholizmu, narkomanii, itp),
Zajęcia wychowawczo-edukacyjne (m.in. zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania i wyrażania uczuć, tolerancji, agresji, przemocy, konfliktów w grupie i sposobów ich rozwiązywania, radzenia sobie ze stresem, empatii, czyli wyzbywania się zachowań egoistycznych, konformizmu i nonkonformizmu, pogłębiania samoświadomości, rozwoju osobistego i poczucia własnej wartości oraz zajęcia związane z wyborem dalszego kształcenia),
Specjalistyczne zajęcia (grupowe lub indywidualne) o charakterze terapeutycznym,
Porady dla uczniów,
Porady, konsultacje dla rodziców,
Porady i konsultacje dla nauczycieli.